/sites/IBP2/SiteCollectionImages/Retail/Home/assurance_probleme_EIGENAAR.jpg

Bijstand

Deze pagina delen PrintE-mail
Vertrouw op professionele hulp voor de oplossing van elk probleem aan uw woning.

Bijstand Woning

Waarvoor kan ik de bijstand woning gebruiken?

U wilt bij schade aan uw woning in eerste instantie zo vlug mogelijk geholpen worden. Maar u verwacht uiteraard van een woningverzekering meer dan alleen maar een schadevergoeding. Bijstand woning is inbegrepen in Top Woning en ontneemt u alle last bij een schadegeval aan uw woning en zelfs daarbuiten.

 

Wat biedt bijstand woning mij?

U kunt een beroep doen op bijstand woning bij schade aan uw woning. Deze bijstand regelt en organiseert voor u:

  • het redden en bewaren van uw verzekerde goederen;
  • de opvang van uw kinderen en huisdieren;
  • een voorschot om de eerste dringende maatregelen te betalen;
  • een terugkeer naar België als u op het moment van de schade in het buitenland verblijft.

U kunt ook zonder schadegeval terugvallen op bijstand woning.

Een slotenmaker helpt u uit de nood als u niet meer binnen kunt door problemen met uw sleutels of het slot (sleutel die nog binnen ligt, sleutel die afbreekt in het slot, sleutels gestolen, sleutel aan de binnenkant van het slot, ...).

En u kunt dag en nacht telefonisch inlichtingen krijgen over vaklui met een expressdienst, het dichtstbijzijnde ziekenhuis, de ambulance uit uw buurt, ...

 

Waar en wanneer ben ik verzekerd? ​

U kunt rekenen op bijstand woning voor uw verzekerde woning en de inhoud in België. Alle verzekerde personen kunnen gebruik maken van de inlichtingendienst.

 

Wat doe ik bij schade?

U moet maar één telefoontje doen en een specialist staat u bij. Hij helpt u de eerste dringende maatregelen te nemen, regelt eventueel de bewaking van de woning en de opvang van uw kinderen en huisdieren. Hij reserveert zelfs voor u een hotel als tijdelijke verblijfplaats.

U kunt in zeer dringende gevallen (als bijvoorbeeld uw dakpannen zijn weggewaaid) rekenen op een vakman die bij u langskomt om de eerste maatregelen te nemen.

Hebt u uw sleutel binnen laten liggen, breekt uw sleutel af in het slot of hebt u andere problemen met uw sleutel of slot en kunt u niet meer binnen, dan komt een slotenmaker gratis bij u langs.

 

Voor welke voornaamste risico's ben ik niet verzekerd?

​- Een schadegeval dat de verzekerde opzettelijk veroorzaakt.
- De schade veroorzaakt aan motorrijtuigen.
- De schade aan een gebouw dat bouwvallig of in afbraak is.
- De schade veroorzaakt door de niet-uitvoering van een in het contract opgelegde verplichting met betrekking tot de materiële staat of de beschermingsmaatregelen van de verzekerde goederen, voor zover deze tekortkoming in oorzakelijk verband staat met het schadegeval.

De lijst hierboven is niet exhaustief. Om de exacte omvang van de waarborgen te kennen, kunt u de algemene voorwaarden raadplegen door te klikken op onderstaande tab. U kunt deze ook gratis verkrijgen bij uw tussenpersoon.

Pack Home & Assist+

Waarvoor kan ik Pack Home & Assist+ gebruiken?

U wilt uw eigen huis of appartement en de inhoud ervan zo volledig mogelijk beschermen. Pack Home & Assist+ verenigt voor u verschillende interessante extra’s als uitbreiding van uw gewone brandverzekering. Zo ontvangt u een volledige vergoeding zonder vrijstelling als het bedrag van de schade hoger is dan 935,30 euro*, tenzij bij schade na uitwerking van elektriciteit (waarvoor de contractuele vrijstelling steeds van toepassing is). Bovendien kunt u rekenen op bijstand voor uw woning. Gaat uw elektrische garagepoort niet meer dicht? Start de verwarmingsketel niet meer op? Of hebt u andere dringende hulp nodig voor uw woning, dan staat Home Assist dag en nacht voor u paraat. Zelfs zonder gedekt schadegeval.

 

Wat biedt Pack Home & Assist+ voor mij?

U bent als eigenaar van een huis of appartement op zoek naar een uitgebreide bescherming. Dit geldt zeker voor elektrische of elektronische toestellen en juwelen. Zij vertegenwoordigen immers een hele som. Pack Home & Assist+ biedt een hogere vergoeding dan de klassieke brandverzekering. Voor uw juwelen ontvangt u bij schade steeds een vergoeding op basis van de oorspronkelijke aankoopwaarde, informatica- en multimediamateriaal behouden gedurende drie jaar hun waarde en de andere apparaten zelfs zeven jaar.

Een voorbeeldje :
U kocht 2 jaar geleden een flatscreen voor 2500 euro en een tablet voor 800 euro.
Door waterschade raken beide toestellen volledig beschadigd.


​ ​Zonder Pack Home & Assist+ ​Met Pack Home & Assist+
De vergoeding in nieuwwaarde (=de waarde op het moment van de schade van twee gelijkwaardige toestellen) bedraagt​ :Vergoeding volgens de aankoopprijzen van de beschadigde toestellen​
Flatscreen ​

1.950 EUR​

2.500 EUR
Tablet ​
400 EUR
800 EUR 
Contractuele vrijstelling ¹ ​
241,82 EUR
0 EUR
Schadevergoeding ​
2.108,18 EUR
3.300 EUR

 ¹  Contractuele vrijstelling van juni 2013
 

U krijgt in sommige gevallen bij diefstal een verdubbeling van de maximale schadevergoeding. Dit is zo bij diefstal van juwelen, inbraak in een bijgebouw of een overval op straat. Bovendien wordt de dekking uitgebreid tot de inhoud van het studentenkot van uw kinderen.

U raakt geblesseerd door een schadegeval dat gedekt is in het basiscontract van Top Woning? Dan krijgt u de medische kosten of begrafeniskosten bij een overlijden terugbetaald.

En u hebt recht op een vergoeding tot 2.250 euro* bij schroeischade. Dat is de schade die veroorzaakt wordt door hitte zonder vlammen of rook (bv. een gaatje in een gordijn door een lamp die te dicht staat).

 

Waar en wanneer ben ik verzekerd? ​

De waarborgen in Pack Home & Assist+ zijn geldig in België bij schade aan uw huis of appartement of de inhoud.

Maar ook wereldwijd bent u verzekerd voor de inboedel die u tijdelijk meeneemt of bij diefstal met geweld of bedreiging.

 

Wat doe ik bij schade?

U moet maar één telefoontje doen en een specialist neemt uw dossier ter harte.

Bij dringende problemen met uw woning, staat er 24 uur per dag iemand klaar om u te helpen. U hoeft hiervoor zelf niets te doen: een technicus komt bij u thuis en AG Insurance betaalt tot driemaal per jaar de factuur voor de verplaatsing en de eerste twee werkuren, tot maximaal 200 euro.
Hebt u problemen met uw slot of bent u uw sleutels verloren, dan moet u maar even bellen en een slotenmaker passeert.


Voor welke voornaamste risico's ben ik niet verzekerd?

​Een schadegeval Natuurrampen dat verzekerd is volgens de waarborg ‘Natuurrampen – Tariferingsbureau’.
- De algemene uitsluitingen voorzien in Top Woning zoals:
      - Een schadegeval dat de verzekerde opzettelijk veroorzaakt.
      - De schade veroorzaakt aan motorrijtuigen.
- De waarborg Home Assist : herstelling van meters van nutsleidingen en onderhoudswerken;

De lijst hierboven is niet exhaustief. Om de exacte omvang van de waarborgen te kennen, kunt u de algemene voorwaarden raadplegen door te klikken op onderstaande tab. U kunt deze ook gratis verkrijgen bij uw tussenpersoon.