/sites/IBP2/SiteCollectionImages/Retail/Health/Healthcare-Hospicare-Sa_8-vignette_600x266.jpg

My Healthcare Card

Deze pagina delen PrintE-mail
AG Insurance introduceert de My Healthcare Card. Deze kaart, specifiek ontwikkeld voor onze beroepsgebonden ambulante verzekeringen, biedt een snellere én efficiëntere terugbetaling van de medische zorgen. Minder administratieve rompslomp, want de kosten bij de apotheker worden automatisch doorgestuurd & terugbetaald.

De My Healthcare Card: wat is het?

Het volgende klinkt u – en dus ook uw werknemers waarschijnlijk bekend in de oren … Zoals iedereen gaat u af en toe naar de apotheker. U krijgt bij elke aankoop een attest (BVAC) mee naar huis dat u kan indienen bij uw hospitalisatieverzekering en/of ambulante zorgenverzekering. Het zou waarschijnlijk niet de eerste keer zijn dat u deze attestjes volledig verfrommeld terugvindt in uw binnenzak of – nog vervelender – kwijtraakt. Met de My Healthcare Card behoort dit voortaan tot het verleden.

Hoe? Wel, door het onderschrijven van een nieuwe Ambucare of Hospicare Flexible-verzekering voor uw werknemers, zorgt u ervoor dat elke medewerker een My Healthcare Card ontvangt. Na een eenmalige online activatie kan de werknemer bij elk apotheekbezoek zijn kaart aan de kassa laten scannen. Zo worden de aankoopbewijzen van de voorgeschreven geneesmiddelen automatisch en elektronisch bezorgd aan AG Insurance. Apotheekbriefjes moeten dus niet langer per post opgestuurd worden. Dit maakt de Ambucare Flexible-verzekering, waarbij de verzekerde het hele jaar door zijn voorgeschreven geneesmiddelen kan doorsturen, nóg aantrekkelijker.

 

AssurPharma

Om dit mogelijk te maken, werkt AG Insurance nauw samen met enkele andere bekende verzekeraars én de Belgische apothekers. Dit betekent dat de My Healthcare Card in de meeste Belgische apotheken te gebruiken is, en het aantal deelnemende apotheken blijft groeien.

 

Digitale sleutel

De My Healthcare Card is de toegangssleutel tot My Global Benefits, een beveiligde en persoonlijke webomgeving waar uw medewerker zijn verzekerde gezinsleden terugvindt die mee opgenomen zijn in zijn contract(en). De werknemer kan er eenvoudig zijn persoonlijke gegevens zoals adres en bankrekeningnummer – belangrijk voor de terugbetaling! – aanpassen, zonder dat hij hiervoor een service center moet bellen of een mail moet sturen. Snel en eenvoudig!

 

In een notendop

  • Een persoonlijke kaart voor aangeslotenen in een beroepsgebonden plan gezondheidszorgen (Ambucare Flexible of Hospicare Flexible).
  • Met een ambulante zorgenverzekering worden medische kosten het hele jaar door terugbetaald, ook los van een ziekenhuisopname. Aangeslotenen in een Ambucare Flexible plan kunnen dus extra vaak gebruik maken van de My Healthcare Card en het terugbetalingssysteem!
  • Zorgt voor een snelle en efficiënte terugbetaling van aangekochte en voorgeschreven medicijnen in de apotheek: laat de kaart in de apotheek scannen, en de aankoopbewijzen worden automatische naar AG Insurance gestuurd > gedaan met de administratieve rompslomp!